• /
  • /
  • Що батькам і педагогам необхідно знати про шкільні меблі?

Що батькам і педагогам необхідно знати про шкільні меблі?

Що батькам і педагогам необхідно знати про шкільні меблі?

1363713068_2.jpgПросидівши за шкільною партою десяток років, Ви, напевно, можете згадати заняття, на котрих сидіти у прямому сенсі було нестерпно. Зосередитись на матеріалі не вдавалося, а в голові крутилася єдина думка: «Швидше б перерва». Здавалося цікаві уроки географії, біології або хімії ставали тортурами, які підкріплювалися тим, що необхідно було слухати, про що там розповідає вчитель. Однак в цьому не завжди потрібно обвинувачувати непосидливу дитину або недостатньо кваліфікованого педагога. Дуже часто підвищена втомлюваність і розсіяна увага школярів зумовлені неправильним робочим місцем. А наслідки щоденної статичної пози за незручною партою на протязі багатьох років набагато серйозніші, ніж неуважність або втома. Шкільні меблі повинні виготовлятися відповідно до перевіреного та затвердженого стандарту якості. Тоді їх експлуатація буде сприяти гармонійному фізичному розвиткові учнів, формуванню правильної постави, нормалізації кровообігу, а також слугувати профілактикою порушення зору й опорно-рухової системи. На жаль, українська статистика свідчить, що випадки різноманітних викривлень хребта за весь навчальний період у школі збільшуються у дітей в п’ятеро. Це свідчить про вкрай негативні фактори, в першу чергу про те, що більшість навчальних парт та стільців давно пора замінити. Однак, не варто забувати про комфортні комп'ютерні меблі для дому: як не помилитися у виборі? Адже вони теж відігріють велику роль у формуванні здоров'я дітей. Тому, щоб не обмежуватися розмитим словом «правильні», Інтернет-магазин МебліХіт коротко розповість усім зацікавленим особам – батькам, педагогам та керівникам загальноосвітніх закладів – про основні критерії якості шкільних меблів. 

  Виробництво та експлуатація меблів для школи в Україні регламентуються такими норматив-ними документами, як ДСТУ рrЕN 1729-1: 2004 «Стільці та столи для навчальних закладів»; ДСан-ПіН5.5.2.008-01 «Державні санітарні правила і норми влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу». Згідно з цими стандартами, виділяють 5 груп, які відображають головні вимоги до шкільних меблів (учнівських столів, стільців, шаф для навчальних посібників, а також спеціалізованих меблів для профільних класів).
1. Гігієнічність. Матеріал для виготовлення повинен бути екологічно чистим та відповідати санітарним нормам, адже діти проведуть за партами не один рік. Робочі панельні поверхні, спинки та сидіння виготовляють з натурального масиву дерева, з ЛДСП європейського класу Е1 (з низьким показником емісії формальдегіду) або фанери. Всі поверхні потребують покриття антиалергенним нетоксичним лаком.  
2. Ергономічність. Ергономіка (від гр. ergon – «робота» і «nomos» – закон) – наука, яка вивчає поведінку людини, рухи органів її тіла під час виконання роботи з метою створення умов на робочому місці, які забезпечують зручність і комфорт, підвищують працездатність, забезпечують зниження енергетичних затрат. Виходячи з дефініції цього поняття, стає очевидно, наскільки важлива ергономічність для шкільних меблів. Забезпечується вона, в першу чергу, такими показниками як безпечність та функціональність. У школі діти не лише навчаються, але й проявляють всю свою рухливу активність. Щоб попередити їхній травматизм, виробники закруглюють кути робочих поверхонь та окантовують їх пластиковою кромкою. Також використовують круглий профіль для металевих труб (однак варто враховувати, що прямокутний профіль надійніший та стійкіший, тому круглий раціонально використовувати у меблях для молодшої школи). Сучасні парти оснащені механі-змом регулювання нахилу панелі та висоти каркасу. Спинки стільців, як і сидіння повинні бути ви-гнутої форми.
При оформленні навчальних класів, обов’язково враховуються такі фізіологічні показники учнів як вік, ростова група, індивідуальні медичні рекомендації (з цією метою батькам необхідно на початку кожного навчального року заповнювати лист здоров'я). Ви можете самостійно визначити висоту парти для Вашої дитини: просто поділіть показник її зросту на 2. Всі шкільні меблі, згідно ГОСТу, маркуються кольоровими (круглими і прямокутними) індикаторами, за якими дитина, знаючи свій зріст, зможе зайняти місце за підходящою партою.
3. Міцність. Улюблена учнівська розвага – катання на стільцях, сидіння на партах та інші маніпуляції з цими меблями змушують виробників виготовляти міцний металевий каркас із профільної труби, яку покривають порошковою антикорозійною фарбою. Робочі спеціалізовані поверхні (в профільних класах хімії, фізики, їдальнях тощо) облицьовують постформованим пластиком високого тиску. Він має міцну поверхню, яка легко піддається очистці.  
4. Педагогічність (довговічність). Шкільні меблі повинні зберігати свої якості впродовж тривалого часу. Згідно стандартам це: не менш ніж 10 років для парт; не менш ніж 5 років для стільців; не менш ніж 15 років для навчальних шаф.
5. Естетичність. Меблі повинні сприяти навчально-виховному процесу, а не навпаки. Тому класи оформлюють в одному стилі, у спокійній приємній кольоровій гамі.

  Інтернет-магазин МебліХіт допоможе Вам у придбанні шкільних меблів, які відповідають усім переліченим вимогам. Але не забувайте, що ергономічне робоче місце – лише половина успіху. Починаючи з молодших класів, з учнями необхідно проводити профілактичні бесіди і вправи з попередження викривлень хребта та пояснювати їм, як правильно сидіти за партою. Якісні меблі ми Вам забезпечимо, а правильна експлуатація залежить від того, наскільки батьки і педагоги слідкують за дітьми.


10.09.2013
|
Рейтинг ()

Повернення до списку


Текст повідомлення*
Завантажити файл або картинкуПеретягнути за допомогою Drag'n'drop
Перетягніть файли
Нічого не знайдено
Захист від автоматичних повідомлень
 
AlfaSystems GoPro GP261D21